VTOL – TRINITY F90+

Trinity F90+ to Bezzałogowy Statek Powietrzny (BSP; ang. UAV), który łączy w sobie możliwości zawisu jak wielowirnikowce UAV (MR) z lotem na długich odcinkach jak typowe płatowce UAV (A). Podczas pionowego startu i lądowania (eVTOL; ang. electric Vertical Take Off and Landing), trzy silniki kierowane są do góry, a w czasie lotu przechylane do przodu. Ciąg lotu do przodu wytwarzany jest przez silnik tylny na ogonie, podczas gdy dwa silniki przednie są wyłączane co zapewnia duże oszczędności baterii.  W zależności od zintegrowanej z Trinity F90+ kamery, model ten nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań w geodezji, fotogrametrii, leśnictwie, rolnictwie, planowaniu przestrzennym, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi i in. Korpus Trinity jest wykonany z materiału Elapor® i uformowany wokół sztywnej struktury zbudowanej z włókna węglowego.

Kluczowe cechy Trinity F90+:

– eVTOL(ang. electric Vertical Take-Off and Landing) – Trinity F90+ może startować i lądować pionowo, płynnie przechodząc z lotu poziomego w pionowy.

– PPK (ang. Post-Processed Kinematic) przy zastosowaniu stacji bazowej Quantum-PPK iBase – pozwala zredukować błędy geoTagowania GNSS zdjęć do około 2–5 cm poprzez zbieranie surowych danych obserwacyjnych przez lokalną stację bazową iBase oraz podczas lotu na pokładzie F90+. Rozwiązanie to zapewnia większą dokładność opracowania przy ograniczeniu dodatkowych kosztów.

– Live-Air-Traffic – możliwość automatycznego zintegrowania systemu Live-Air-Traffic-Info z QBase po podłączeniu klucza pingUSB. To urządzenie jest najmniejszym, najlżejszym i najtańszym dwuzakresowym odbiornikiem USB ADS-B dostępnym na rynku. PingUSB zapewnia wysokiej jakości dane śledzenia obsługiwane przez oprogramowanie takie jak Virtual Radar Server i usługi, w tym ADS-B Exchange. Podczas lotu zobaczysz ruch statków powietrznych wokół pozycji twego BSP.

Światła antykolizyjne ACSL (Anti collision strobe lights) – Trinity F90+ posiada zintegrowane światła antykolizyjne i pozycyjne montowane na taśmach magnetycznych.

Specyfikacja techniczna

Max. masa startowa

5 kg

Max. czas lotu

90+ min

Max. obszar nalotu

700 ha (AGL=100 m)

Zasięg kontroli i transmisji danych

do 7,5 km

Ładowność

700 g

Optymalna prędkość lotu

17 m/s

Max. odporność na wiatr (wiatr na gruncie)

9 m/s

Max. odporność na wiatr (podczas nalotu)

12 m/s

Rozpiętość skrzydeł

2.39 m

Wymiary walizki transportowej

100 cm x 83 cm x 27 cm

Ulotka

Przykłady zastosowania

Menu